Listy referencyjne od naszych kontrahentów.

Projekty Celowe realizowane przez NGV AUTOGAS 

Numer projektu: ROW-III- 113 /2010 Tytuł: Układ chłodzenia o wysokiej niezawodności (RW) do chłodzenia serwerów. Rok realizacji: 2011 (w trakcie realizacji) Dofinansujący: FSNT-NOT

Numer projektu: MRPO.02.02.02-12-1-0021-25-10 Tytuł: Wyposażenie laboratorium do badań generatorów ciepła i zimna zbudowanych na rurkach wirowych Rok realizacji: 2010 Dofinansujący: Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości Program Operacyjny: Małopolski Regionalny Program Operacyjny Oś Priorytetowa: 2 Gospodarka regionalnej szansy

Numer projektu: ROW-III-019/2009 Tytuł: Wysokosprawny Agregat Trójgeneracyjny (WAT) napędzany paliwami gazowymi (gaz ziemny, LPG, biogaz) z dodatkowym układem RW (rurka wirowa) do produkcji chłodu niskotemperaturowego. Rok realizacji: 2010 Dofinansujący: FSNT-NOT

Numer projektu: ROW-II-294/2007 Tytuł: Górnicze wozidło technologiczne BIEŁAZ-NG zasilane skroplonym gazem ziemnym (LNG) Rok realizacji: 2008 Dofinansujący: FSNT-NOT

Prace wykonane przez NGV AUTOGAS Sp. z o.o. i SPNG IBMER w latach 1992 – 2001 oraz INiG (2002-2006)

Zaprojektowanie, wykonanie dokumentacji i wdrożenie do produkcji kompleksowej, kontenerowej stacji sprężania gazu ziemnego 20 MPa z systemem sterowania, wyposażonej w agregaty sprężarkowe GAS160/200 lub AG170-380Ex/AG2000, w latach 1992-2001,

W latach 2002-2006 powstała nowa konstrukcja – agregat sprężarkowy AG 60 w trzech różnych wersjach: ze sprężarką własnej konstrukcji, sprężarka firmy SULZER i INGERSOLL-RAND

OBR TOR Tarnów – GAS-160 (1987)
Zakład Gazowniczy w Krakowie (1988)
Zakład Gazowniczy w Krakowie 1988 ( sprężarka hydrauliczna produkcji NGV AUTOGAS )
FSM – Bielsko-Biała ( GAS 160 ) – 1989
Fabryka Silników TAMEL (1991)
Politechnika Krakowska ( GAS 160 ) – 1991
Zakład Gazowniczy w Krakowie (1992)
LEAR Bielsko-Biała (1992) – obecnie ADLER
„Cegielski” Poznań (1992)
Zakład Gazowniczy w Krakowie ( SAFE – 1992 )
Huta Szkła Jaroszowiec (1993)
Polifarb Cieszyn-Wrocław O/Cieszyn (1993)
ZML Kąty (1993, rozbudowa w 1996) – obecnie ALUTECH
LEAR Płock (1994) – obecnie ADLER
LEAR Świdnica (1994) – obecnie ADLER
Fiat Auto Poland Bielsko-Biała (1994) – GAS 160
ZELMER Rzeszów (1994)
Cersanit Krasnystaw (1995)
SPNG IBMER w Krakowie (1996)
Fiat Auto Poland Tychy (1997)
MPK w Przemyślu ( SAFE ) – 1997
MOZG – Warszawa stacja CNG w Radomiu (1999)
Zakład Gazowniczy we Wrocławiu (1999/2000)
Zakład Gazowniczy w Zgorzelcu ( 2 x GAS 200 ) – 2001
Zakład Gazownia Zgorzelec ( 1 x GAS 200 ) – 2001
MPK w Inowrocławiu AG 170 – 2001
PKS w Łodzi ( GAS 200 ) – 2001
Zakład Gazowniczy Tarnów – 2001 ( GAS 200 ) – Łukanowice – na sprężarce wypożyczonej na próby autobusu CNG MPK Tarnów
Zakład Gazowniczy Wrocław – 5 miesięcy ( 2003 )
Zakład Gazowniczy w Gdańsku – 2003
Zakład Gazowniczy Rzeszów ( MPK Rzeszów ) 2004 – 6 miesięcy
Polfarb Cieszyn ( 4 x FM ) – 2004
Zakład Gazowniczy we Wrocławiu (2003/2004)-ITM GESTAMP – Września ( 2 x AG 60 ) – 2003/2004
Zakład Gazowniczy w Rzeszowie ( stacja w Mielcu ) – 2005
Zakład Gazowniczy w Tarnowie ( stacja MKS w Dębicy ) – 2005
NGV AUTOGAS – AG 60 (wersja IR ) – siedziba firmy w Krakowie ( 2005 )
Zakład Gazowniczy w Krakowie 2005 ( Siewna )
Instytut Nafty i Gazu w Krakowie 2005 ( AG 60 )
TRANSGÓR w Trzebini ( SAFE ) – 2006

Opracowanie systemu zasilania gazem ziemnym wózków widłowych z silnikami 2,3,4 cyl. (1992-2006) j.w., łącznie 390 wózków widłowych zasilanych gazem ziemnym.
Opracowanie systemu zasilania gazem propan-butan wózków widłowych z silnikami 2,3,4 cyl. (1992-2006), łącznie około 2900 wózków widłowych eksploatowanych w 80 zakładach w całej Polsce.
System zasilania gazem ziemnym CNG autobusu IKARUS z silnikiem Raba-Man D2156HM6U (praca wykonana wspónie z PIMOT w Warszawie) (1992-1999) dla Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji w Krakowie, 6 autobusów kursujących na liniach w Krakowie.
Przystosowanie mikrociągnika „Ghepard” z silnikiem Ruggerini do zasilania gazem ziemnym (1992). Praca wykonana dla SIPMA Lublin.
Przystosowanie ciągnika MF z silnikiem AD3.152 do zasilania gazem ziemnym (1992). Miejsce wdrożenia: Centrala Ogrodnicza POLSAD k/Krakowa.
Badania trwałościowe silnika AD 3.152 zasilanego gazem ziemnym (1994). Miejsce wdrożenia: producent ciągnika rolniczego – FC URSUS.
Przystosowanie ciągnika klasy 14 KN do zasilania gazem ziemnym (1993). Miejsce wdrożenia: gospodarstwo rolne pod Tarnowem.
Przystosowanie ciągnika klasy 14 KN (URSUS) do zasilania gazem propan-butan (1993). Miejsce wdrożenia: producent ciągnika rolniczego FC URSUS.
Opracowanie i wykonanie adaptacji stacjonarnego agregatu prądotwórczego ZG 680 z silnikiem SW – 680 i przystosowanie układu paliwowego do zasilania biogazem, oraz podłączenie agregatu do pracy w biogazowni. Przeprowadzenie badań eksploatacyjnych agregatu (1994). Miejsce wdrożenia: oczyszczalnia ścieków AQUA w Bielsku-Białej, 2 sztuki.
Mikrociągnik z silnikiem 1-cyl. Rugerini zasilany gazem propan-butan (1994). SIPMA Lublin.
Dobór układu regulacji maksymalnej prędkości obrotowej (silniki 3, 4 i 6 cyl. zasilane gazem ziemnym i propan-butan) konstrukcja i badania w 1994r. Wózki widłowe 3, 4 cyl., ciągniki rol. 3, 4 cyl., autobusy 6 cyl., agregaty prądotwórcze 4, 6 cyl. łącznie około 3000 szt.
Badanie ciągnika URSUS 4512 zasilanego gazem propan-butan, opracowanie układów zasilanych gazem propan-butan i gazu ziemnego silnika (1995). Praca wykonana dla IBMER.
Przystosowanie silnika SW 680 do zasilania gazem propan-butan, wstępne badania hamowniane w 1995r. Praca wykonana dla Wytwórni Silników „PZL-Mielec Diesel”.
Opracowanie i wykonanie adaptacji stacjonarnego agregatu prądotwórczego z silnikiem 44kW i przystosowanie układu paliwowego do zasilania biogazem, oraz podłączenie agregatu do pracy w biogazowni (1995). Miejsce wdrożenia: oczyszczalnia ścieków AQUA w Bielsku-Białej, 1 sztuka.
Przystosowanie silnika SWT 11/300/1 do zasilania gazem propan-butan, wykonanie badań hamownianych w 1996r. Pracę wykonano na zlecenie Jelczańskich Zakładów Samochodowych „JELCZ” S.A. i WS Mielec Diesel.
Opracowanie systemu zasilania gazem LPG autobusu JELCZ 120M/2 (1994). Miejsce wdrożenia: Jelczańskie Zakłady Samochodowe „JELCZ” S.A. 1 szt.
Opracowanie systemu zasilania gazem LPG autobusu JELCZ M11 (1994/95). MPK Kraków – 1sztuka, MZK Starachowice – 1 sztuka.
Opracowanie systemu zasilania gazem LPG autobusu JELCZ PR 110 (1995/96). Miejsce wdrożenia: TRANSLUB w Luboniu k/Poznania, 1 sztuka.
Opracowanie systemu zasilania gazem LPG autobusu JELCZ M11 (1996). MZK Przemyśl – 15 sztuk autobusów, PKS Przemyśl – 1 sztuka.
Badania eksploatacyjne ciągnika Ursus 4512 zasilanego gazem propan-butan (1996). Ciągnik jest eksploatowany w gospodarstwie rolnym szkoły rolniczej.
Opracowanie systemu zasilania gazem LPG autobusu JELCZ PR 110 (1996). Miejsce wdrożenia: MKS Dębica – 10 sztuk autobusów.
Przystosowanie silnika autobusowego 6C107 autobusu AUTOSAN H9 do zasilania gazem LPG (1996). Miejsce wdrożenia: MKS Dębica – 7 sztuk autobusów.
Opracowanie i wykonanie adaptacji silnika LOMBARDINI 1503 i 2004 do zasilania gazem LPG (1997/98). Praca wykonana dla UNICO-MARTIMEX na Słowacji (wykonano 4 sztuki) i TS Motory. Podjęto seryjną produkcję w ilości około 200 sztuk/miesiąc.
Zaprojektowanie, wykonanie prototypu i wdrożenie do produkcji garażowej sprężarki gazu ziemnego i biogazu GAS-160 oraz powietrza GAS-160P (1991):
1. Politechnika Krakowska – prototyp GAS-160
2. Instytut Maszyn Spożywczych w Białymstoku – GAS-160
3. Akademia Sztabu Generalnego – (GAS-160P) – 12 sztuk
Zaprojektowanie, wykonanie prototypu i wdrożenie do produkcji sprężarki gazu ziemnego AG 170-380Ex (1994):
1. Fiat Auto Poland S.A. Bielsko-Biała – 2 szt.
2. Fiat Auto Poland S.A. Tychy – 2 szt.
3. ZML Kęty S.A. – 1 szt.
4. MPK Inowrocław – 2 szt.
Opracowanie układu zapłonowego do silników gazowych różnych typów, praca badawczo-rozwojowa własna (układy zapłonowe we wszystkich silnikach gazowych konstrukcji NGV AUTOGAS).
Opracowanie systemu regulacji składu mieszanki układ „GASTRONIC” z czujnikiem tlenu, praca badawczo-rozwojowa własna (stosowany we wszystkich autobusach przystosowanych do zasilania gazem przez NGV AUTOGAS).
Wykonanie fabrycznej wersji autobusu JELCZ 120 M/2 przystosowanego do zasilania gazem propan-butan na zlecenie ZS JELCZ S.A. Uzyskana homologacja. Autobusy oddane do eksploatacji w MKS w Dębicy w grudniu 1998r. – 9 sztuk.
Wykonanie fabrycznej wersji autobusu JELCZ 120M/1 przystosowanego do zasilania gazem ziemnym na zlecenie ZS JELCZ S.A. – uzyskano EURO3. Autobus oddany do eksploatacji w MZK Przemyślu w 1999 roku – 1 sztuka, w 2000 roku – 4 sztuki, w 2001 roku – 1 sztuka.
Wykonanie agregatu prądotwórczego z silnikiem SW680 zasilanego gazem ziemnym z kopalni gazu. Miejsce wdrożenia: Gospodarstwo ogrodnicze w Grabownicy k/Sanoka 2 sztuki (1999).
Wykonanie fabrycznej wersji autobusu JELCZ 120M/2 przystosowanego do zasilania gazem propan-butan. Autobusy oddane do eksploatacji w MZK Ostrowiec świętokrzyski w 1999r. – 8 sztuk.
Wykonanie gazowej wersji wózka widłowego LINDE 18T (gaz ziemny) na zlecenie LINDE POLSKA. Wózek widłowy oddany do eksploatacji w CERSANIT-Krasnystaw. Egzemplarz pilotażowy serii 6 sztuk (1999).
Wykonanie gazowej wersji samochodu ciężarowego PEUGEOT PARTNER 1,4 dm3 (gaz ziemny). Praca wykonana na zlecenie Peugeot Polska. Wykonano serię 18 sztuk wersji gazowych samochodów z przeznaczeniem na pojazdy pogotowia gazowego MOZG (1999). Dodatkowo w 2000 roku wykonano 5 sztuk dla ZG Wrocław.
Modernizacja agregatu sprężarkowego GAS160/GAS200. Miejsce wdrożenia: Zakład Gazowniczy we Wrocławiu.
Modernizacja agregatu sprężarkowego AG170-380Ex/AG2000. Miejsce wdrożenia: Miejski Zakład Komunikacyjny w Inowrocławiu 2 sztuki.
Wykonanie gazowej wersji samochodu SKODA FABIA (gaz ziemny) na zlecenie Zakładu Gazowniczego w Zgorzelcu. Miejsce wdrożenia: Zakład Gazowniczy w Zgorzelcu 8 sztuk (2001/2002).
Wykonanie agregatów biogazowych o mocy trwałej 85-90 kW na silniku SW680:
1. Oczyszczalnia ścieków w Rzeszowie – 2 sztuki
2. Oczyszczalnia ścieków w Chrzanowie – 2 sztuki
3. Oczyszczalnia ścieków w Pleszewie – 2 sztuki
4. Oczyszczalnia ścieków w Olkuszu – 2 sztuki
Wykonanie prototypu autobusu AUTOSAN A1010 (wersja miejska) zasilanego gazem propan-butan. Praca badawczo-rozwojowa wykonana na zlecenie AUTOSAN w Sanoku i Przemysłowego Instytutu Motoryzacji w Warszawie – 1 sztuka (2000).
Wykonanie prototypu autobusu AUTOSAN A1010 (wersja miejska) zasilanego gazem ziemnym. Praca badawczo-rozwojowa wykonana na zlecenie AUTOSAN w Sanoku – 1 sztuka (2000).
Wykonanie przystosowania do zasilania gazem ziemnym samochodów Zakładu Gazowniczego we Wrocławiu: Renault Express – 7 sztuk, Renault Trafic – 5 sztu,k Polonez – 2 sztuki.
Wykonanie przystosowania autobusów miejskich PKM-Tychy do zasilania gazem propan-butan: JELCZ 120M – 7 sztuk (używane), JELCZ 120M/2 – 7 sztuk (fabrycznie nowe).
Wykonanie fabrycznej wersji gazowej autobusu JELCZ 120M/1 (gaz ziemny) PKS-Grodzisk Mazowiecki – 1 sztuka (1999/2000)
Sprzedaż Know-how na technologię i produkcję gazowej wersji silnika SW680 i pochodnych. „Mielec-Diesel” Gaz Sp. z o.o. (2001)
Sprzedaż licencji na wykonanie gazowych wersji wózków widłowych. ZELMER w Rzeszowie, SURET w Dębicy, KRUPET w Dębicy, KUŹNIA Jawo,r ZMR Okrajnik, PMR Przywory, CWP Wrocław
Opracowanie własnej konstrukcji sprężarki AG 60 (2003)
Opracowanie prototypowej kontenerowej stacji sprężania gazu z trzema typami sprężarek ( AG 60, SULZER, INGERSOLL-RAND ) – 2004/2005
Opracowanie bloku sprężającego gaz ziemny przy wykorzystaniu sprężarki INGERSOLL-RAND – 2005